|


EYLÜL 2016 TUS SINAVI YORUMLARI

 

Yazan Mesaj
doctor e

25.09.2016 13:18
Anatomi biraz zorladı bana epey farklı geldi bu sınavda. Farmakoloji suyunu çıkartmışlar sınavın! Biraz daha az kasabilirlerdi Diğer branşlar normaldi. Katkınızdan dolayı teşekkür ederim tusdata

Editörün yorumu :
Farmakoloji de zor sorular da vardı. Ancak bunların büyük bir kısmı bizim TUS ve Altun Farmakoloji Kampında vurguladığımız bilgilerdi. Herşey gözlünüzce olsun. Selamlar..
kerem k

25.09.2016 13:20
Temel bilimlerde bir kaç branş zor geldi Farma beni bile zorladı 🙂 umarım klinik güzel geçer esas olay şu; dershaneye gelmeyenler kesin temelden kayaya çarpmış gibi hissetmiştir.

Editörün yorumu :
Farmakolojide artık çok güncel bilgiler de sorgulanıyor. Güncel ve doğruya çalışmak önemli. TUS ve Altun Farmakoloji Kampımızın başarısı zor sorulara rağmen gayet iyi oldu. Herşey gözlünüzce olsun. Selamlar..
tubaadana

25.09.2016 13:22
Bildiğimiz temel bilimlerdi. Birkaç ders zorladı öğleden sonra da bir kaç branş zor diğerleri kolay olur hatalı yok gibiydi ..
sevilaydoc

25.09.2016 13:24
Merhaba genel olarak temel bana zor geldi ama herkese zor gelmiş olabilieceği düşüncesindeyim. Notlarınız çok başarılıydı sınavda karşınıza çıktıkça daha net anlaşılıyor bu durum. ikinci oturum sonrası hatalı olanları buradan ileteceğim. teşekkürler t.data
aslımana

25.09.2016 13:25
optik forma işaretlenmedi bu durum sınavın okunma süresi uzayatak gibi görünüyor
Yorgun savaşçı

25.09.2016 17:31
Data ya sonsuz teşekkürler. Sayenizde çok gusel bi sınavı geçirdim

Editörün yorumu :
Tebrik ederiz, hayılrlı olsun!
temel

25.09.2016 17:46
Pato hariç seçiciliği bence de azdı
hakan

25.09.2016 17:47
temel zor kinik temele oranla daha kolay gibi geldi. kampta anlatılanlardan birebir sorular yakalandı. teşekkürü borç biliyorum.
sevda karahan

25.09.2016 17:49
Temel bilimler zordu ama Klinik için orta halli çalışan herkesin hatta sadece ders notlarına çalışanların bile yapabileceği bir sınavdı diyebilirim. ama temel bilimler için dershane olmasaydı işim zordu.
zekeriya ç

25.09.2016 17:50
Kolay dediğimde kızan arkadaşlar oluyor lakin bana kolay geldi. 2 dönem dershane üzerine kamp yeterli oldu belkide.. Bir an evvel sonuçların açıklanması dileğiyle herkese geçmiş olsun
Dr. Alp

25.09.2016 17:55
sınav genel olarak çok ta zor bir sınav değildi. Bilen yapardı. Klinik sorularda özellikle vaka sorularına çok ağırlık verilmişti. Pre klinik soruları geçmiş yıllara göre daha kolaydı. Özellikle klinikte cerrahi gastro cerrahisi soruları çok ağırlıklıdı.
Atakan Aslan

25.09.2016 17:56
Pediatri soruları genel olarakta yapılabilinecek düzeydeydi. Kadın doğum soruları daha basitti bence.
bilge

25.09.2016 17:58
Orta üzeriydi zorluk seviyesi. Teşekkürler Ercan hocam Biyokimya sorun olmaktan çıktı sayenizde...

Editörün yorumu :
Değerli meslektaşım. Sizlere en ufak bir katkımız olduysa ne mutlu bize. Tüm biyokimya ekibi adına Dr. Ercan Öztürk
şeyma karadağ

25.09.2016 17:59
Kampta bir ara acaba vakit mi kaybediyorum sorularıma sınav esnasında iyi ki gitmişim kampa yanıtı ile içsesime yanıt verdim. Teşekkürler kamp hocalarına ve kampta bizi ayakta tutan motivasyon ekibine....
yasin

25.09.2016 18:02
Ventriküloatrial şant neydi ?

Editörün yorumu :
Kan kültürü
Artun Konuk

25.09.2016 18:02
Ahmet Altun Hocamm Allah senden razı olsun ne diyim 2 saat farma baktım bir sürü soru yaptım geçen sene kamp notu artı bu seneki checklist le

Editörün yorumu :
Herşey gözlünce olsun, çok selamlar! Ahmet ALTUN, MD, PhD
Ozan Bolat

25.09.2016 18:03
Altun Hocam cok tesekkur ederim, ne dediyseniz cikti supersiniz 😀 ilk dedim ahmet hocaya mesaj atayim

Editörün yorumu :
Rica ederim. İnşallah gönlündeki yere de yerleşirsin. Çok selamlar! Ahmet ALTUN, MD, PhD
periscope

25.09.2016 18:04
Pediatri de hatalı soru vardı sanki? Diğer klinikler iyiydi ama temel bariz zordu. Ders notları önemli bir rol oynadı sınavda. Teşekkür ederiz Eftal hocam ders programınızdan dolayı.
elif karademir

25.09.2016 18:08
Gürkan hocama sonsuz teşekkürler. Sayesinde çok zorlandığım biyokimya dersinde netlerimi iyice arttırdım. biyokimyadan full yaptığımı düşünüyorum

Editörün yorumu :
Değerli meslektaşım. Sizlere en küçük bir katkımız olduysa ne mutlu bize. Gürkan hocam ve tüm biyokimya ekibi adına Dr. Ercan Öztürk
gokhan terzi

25.09.2016 18:11
Genel anlamda sorular orta zorlukta idi. puanlara yansıyacağını düşünüyorum. patoloji ve farmakoloji de zorlayıcı sorular vardı. genel cerrahi hocalarına sonsuz sevgiler. kolesistis ile ilgili soru da kelime oyunu iyi görülmeli
Seda

25.09.2016 18:26
Dershanenizin ve notlarınızın faydasını fazlasıyla gördüm. ÇoK teşekkürlerimi iletiyorum tüm hocalara ve emeği geçenlere..
Sema

25.09.2016 18:26
Serkan hocam dahiliye de beklediğmiz soru çıktı teşekkürler

Editörün yorumu :
Umarım Herşey istediğiniz gibi olur. Serkan Karahan 
Zeki Dr

25.09.2016 18:28
Öğrencilikten bu işe başlamanın meyvesini şimdi topluyorum. Tercih dönemini heyecanla bekliyorum. Teşekkürler
Engin Demir

25.09.2016 18:41
Ahmet Hocam teşekkürler. farmakoloji hiç bu kadar kolay gelmemişti:) iyi akşamlar

Editörün yorumu :
Herşey gözlünüzce olsun, çok selamlar!
muhammet das

25.09.2016 18:57
tusdatanın en iyi ve önemli dersane olduguna şüphe yok ama sınavdan cıkıp hemen övgüleri dizmekte garip. acaba planlanlı mı yapılıyor dedirtiyor. önemli olan soru yakalamaktır. örnek mi ahmet altun hocamız her sınavda kac soru yakalıyor... helal olsun böyle hocaya helal olsun bu hocaya sahip dersaneye...
erdal karabulut

25.09.2016 19:16
temelde bazı sorular zordu. ama kampta çoğu geçmişti. teşekkürler TUSDATA.
melih koçak

25.09.2016 19:17
evde çalışırım zannetmiştim yanılmışım. keşke kampa gelseymişim
gökhan kaya

25.09.2016 19:19
kolay bir sınavdı. ya da bana mı kolay geldi. bakalım sorular ne zaman açıklanacak
murat kaygılı

25.09.2016 19:28
anatomi sorularında zorlandım

Editörün yorumu :
Evet, haklısın. Tüm Adayların iki soruda zorlandığını düşünüyorum. Bu iki soru çok uçuk sorulardı. Umarım ve dilerim, sonuç istediğiniz gibi olur. Başarılar...
sevda çetinöz

25.09.2016 19:31
Ben çok çalışamadım ama çalışan oldukça yüksek yapardı temeli, kolaydı bence seçiciliği az bir temel oturumuydu
celal ergin

25.09.2016 19:33
Dün akşam biraz çıkmış sorulara baktım ona bile gerek yokmuş çok kolaydı.
Mehmet yüksek

25.09.2016 21:11
Biyokimyada yağ oksidasyonunda rol almayan vitamin hangisidir diye bir soru vardı ondan asetil koa karboksilazın koenzimi olan biotin ve yağ asidi sentetaz enzim kompleksinin koenzimleri olan b1 b2 b3 b5 vitaminlerinin hepsi siklarda vardı yani 5 sık da verilen vitaminler de rol oynar??

Editörün yorumu :
Mehmet kardeşim merhaba; Soruda yağ asit yıkımı sorulmuyor. Sınava girenler arasında; "Unsatüre yağ asitlerinin sentez ve zincir uzamasında hangisine ihtiyaç yok" mealinde bir soru sorulduğu konuşuluyor. Şimdi yağ asit sentezi ne ile başlıyor Asetil KoA karboksilaz bu enzimin koenzimi nedir? biyotin. Yağ asit sentezinde NADPH kullanılıyor yapısında ne var niasin, yağ asit sentetaz enzim kompleksinde açil taşıyıcı protein bölgesinde hangi vitamin var pantotenik asit. Yağ aitlerinin zincir uzaması ve çifte bağların eklenmesi düz endoplazmik retikulumda sağlanıyor. Orada da çifte bağlar oluşurken görev alan enzimlerden biri sitokrom b5 redüktaz olup bu reaksiyonda da FAD gerekiyor. Dolayısı ile verdiğiniz bilgiye göre B1 vitamini yani Tiyamine ihtiyaç yok. Umarım faydası olmuştur. Saygılar Dr. Ercan Öztürk
Doğu Deniz

25.09.2016 23:24
Sayin Ahmet hocam Oturup boş boş ezberledigim monoklonallarden iyi vurdum En iyisi de Raxibacumab Derste dedikleriniz bir bir çıktı saolun hocam.

Editörün yorumu :
Evet sınavın en atipik sorusuydu. Tebrik ederim.
BulentKaya

25.09.2016 23:25
Çok şükür sınavım iyi geçti. Farma Kampınıza gelmiştim Son gün foto çekmiştik Hakkınız ödenmez

Editörün yorumu :
🙂 Çok selamlar!
Murat okumuş

25.09.2016 23:30
Derece yaptıgım tusta okumak nasip olmamıştı bunda okudum kitabınızı hocam emeginize saglık 2y 1b farma. Cok sağolun
Özge taşdemir

25.09.2016 23:34
Hocam dün gece uyumadan check liste bakmıştim hatirladigim beş soruyu yaptım ordan , emekleriniz için teşekkürler ..Hocam bizim kitabi spotlarina bile vaktim yetmeden soyle bir okudum son gun biliyorsunuz,farma full bile olabilir nokta atislar icin cok tesekkur ederim

Editörün yorumu :
Herşey gönlünüzce olsun, selamlar..
Hilal aktürk

26.09.2016 05:30
Bir önceki sınavda kendim hallederim yapılır bu sınav düşüncesindeydim iyi olmayan bir tecrübe sonrası işi bilenlerle hazırlanmanın farkını anladım özellikle farmakolojide çok teşekkür ederim Ahmet hocam kampta sadece vurguladığınız yerlere dikkat ederek güzel bir çalışma yapmış oldum çok teşekkür ederim

Editörün yorumu :
Tebrik ederim. Herşey gözlünüzce olsun. Çok selamlar!
berna kose

26.09.2016 18:48
Ahmet hocam. sizinle tanismadan once, gecen eylul tusunda 8 yanlisim vardi. nisan donemi icin kampiniza grldim ve 2 yanlis 2 bos yaptim. bu eylul donemi icin de kampiniza geldim ve 20 dogru 2 yanlisim var. pulmoner damarlari kasar gibi dusunmeseydim o soruyu da dogru yapacaktim ama saglik olsun. size ne kadar tesekkur etsem az. insallah diger dersler de iyi gelir de sonucu iyi olur. hele o raksi..... mab ismini bile yazamadigim ilacli soruda, sizin facebook paylasiminizda 2. sirada olsa yapamazdim. sadece ilk sirada yazani okudim ve digerlerine bakamadim. sinavda bunu gorunce sevincten ciglik atacaktim nerdeyse. hakkinizi helal edin hocam, cok tesekkur ederim.

Editörün yorumu :
Herkeste böyle ufak hatalar olabiliyor. Canınızı sıkmayın. Tebrik ederim. Herşey gözlünüzce olsun. Çok selamlar!
our aziz

26.09.2016 18:58
Ahmet Hocam merhabalar, dün sınavda Ankara kampında anlattıklarınız sayesinde ve soru kitabınızla 30 a yakın soru yaptım. Size ne kadar teşekkür etsem az. Hocam ben Haseki şubeden kursiyerdim sayenizde farmakoljiden soru kaçırmadın 🙂 birşey soracaktım sınav son yıllardakilere nazaran kolaydı çok fazla puan yükselmesi yaşanabilir mi örneğin 65 olan yer 70 olur mu ? Bu konuda ne düşünüyorsunuz ?

Editörün yorumu :
Destek verdiğimizi arkadaşlarımızın çoğu iyi sonuçlar elde etti ancak, farmakoloji soruları kolay değildi. Puanlarda cidd ibir değişim beklemiyoruz.
Aydın sakarya

26.09.2016 19:05
Klinik te daha zorlandım. Özellikle dah ve pediatri. Dersane çok faydalı oldu. Öğrenciyken bu işleri halletmek varmış. Yine de ümitliyim.
Merve Şah

26.09.2016 21:12
Klinikte zorlandım  fakat temelde birebir soru yakalayan hocalarımız oldu fizyoloji Vedat hocamız patoloji İrfan hocamız mikrobiyolji Volkan hocamız farma Ahmet hocamız özellikle sınavda hocalarımızın söyledikleri bu soruları görünce tamamdır ben bu işi bitirdim dedim hocalarımızın hepsine ayrı ayrı teşekkürlerimi iletiyorum dershaneye gidip yardım almadan asla yapamayacağımı bir kez daha anladım

Editörün yorumu :
İyi dilekleriniz için teşekkür ederiz. Mutlu olacağınız uzmanlığa yerleşmeniz dileklerimle...
F.Keskin

27.09.2016 09:47
İyiki Tusdata gibi bir kurumu tercih etmişim. Teşekkürler TUSDATA 🙂

Editörün yorumu :
Başarılarınız bizim için mutluluktur, teşekkür ederiz.
Cem

27.09.2016 21:25
Konstipasyon sebepleriyle ilgili soruyu hatali sorular listenizde yayinlayacak misiniz hocam. Nelson sayfa  1765 tekitabloya gore tumorlerde konstipasyon sebebi olabiliyor. Noroblastomun anlatildigi sayfa 2462 de ise noroblastomun bagirsak obstruksiyonu yaptigi yaziyor

Editörün yorumu :
Nöroblastomun en önemli özelliklerinden birisi VİP salınımına bağlı ishale de neden olmasıdır. Daha önce Nöroblastom-ishal ilişkisine vurgu yapan 3 ayrı TUS sorusu sorulmuş. Evet tüm tümörler basıya bağlı kabızlığa da neden olabilir ama bu nöroblastomun bir komplikasyonudur ve çok nadirdir. Nelson sayfa 1765'deki kabızlık nedenleri içinde nöroblastom geçmiyor. Tümör diyor. Benzer şekilde botulizm, ishal de yapabilir (özellikle erişkinlerde) ama en önemli başlangıç ve temel bulgularından birisi özellikle çocuk ve süt çocuklarında, kabızlıktır. Bu sorunun iptal edilme ihtimali yok. Ayrıca notlarımızda da Nöroblastomun VİP'e bağlı ishal yaptığı net bir şekilde anlatılıyor ve derslerde buna vurgu yapılıyor. Nelson sayfa 2462'de lokalize nöroblastomda kitle etkisine bağlı olarak barsak obstruksiyonu ve spinal kord basısı yapabileceği yazıyor. Evet ama bu nöroblastomun etkisi değil, oluşturduğu kitlenin etkisidir. Ancak sayfa 2461'deki 498.1 tabloya bakarsanız, Nöroblastomun VİP salınımına bağlı inatçı ishale neden olabildiği (Kerner-Morrison Sendromu) olduğu yazmaktadır. Bu sorunun iptal edilme ihtimali yok. Hatalı sorular içinde yayınlamayı düşünmüyoruz.
Deniz

28.09.2016 14:41
Herşey için teşekkürler hocam. Pediatride hangisi kabızlık yapmaz sorusu da yanlıştı. Şıkların hepsi kabızlık yapabilen durumlar. Kabızlıkla ilgili tablo nelson son baski 1765 te ayrıca  Noroblastomun bagirsak obstruksiyonu yaptigi sayfa 2462 de yer alıyor. Bu soruya itiraz edecek misiniz acaba?

Editörün yorumu :
Nöroblastomun en önemli özelliklerinden birisi VİP salınımına bağlı ishale de neden olmasıdır. Daha önce Nöroblastom-ishal ilişkisine vurgu yapan 3 ayrı TUS sorusu sorulmuş. Evet tüm tümörler basıya bağlı kabızlığa da neden olabilir ama bu nöroblastomun bir komplikasyonudur ve çok nadirdir. Nelson sayfa 1765'deki kabızlık nedenleri içinde nöroblastom geçmiyor. Tümör diyor. Benzer şekilde botulizm, ishal de yapabilir (özellikle erişkinlerde) ama en önemli başlangıç ve temel bulgularından birisi özellikle çocuk ve süt çocuklarında, kabızlıktır. Bu sorunun iptal edilme ihtimali yok. Ayrıca notlarımızda da Nöroblastomun VİP'e bağlı ishal yaptığı net bir şekilde anlatılıyor ve derslerde buna vurgu yapılıyor. Nelson sayfa 2462'de lokalize nöroblastomda kitle etkisine bağlı olarak barsak obstruksiyonu ve spinal kord basısı yapabileceği yazıyor. Evet ama bu nöroblastomun etkisi değil, oluşturduğu kitlenin etkisidir. Ancak sayfa 2461'deki 498.1 tabloya bakarsanız, Nöroblastomun VİP salınımına bağlı inatçı ishale neden olabildiği (Kerner-Morrison Sendromu) olduğu yazmaktadır. Bu sorunun iptal edilme ihtimali yok. İtiraz etmeyi düşünmüyoruz.
Burhan

29.09.2016 18:57
Hocam köpek ısırığı sonrası 2.gun gelen çocuk için sadece aşı yapılmaz mi? Notta ilk 24 aşı immunglobulin geçiyor. Ösym ilk 24 saat gibi asi iG cevabını doğru  vermis

Editörün yorumu :
​Sorunun amacı; yenidoğanın erken, klasik ve geç hemorajik hastalığı bilgisini ölçmektir.  Özellikle de intrakraniyal kanama tablosunun en çok “Geç hemorajik hastalık”da görüldüğünü vurgulamaktır. Geç hemorajik hastalık: 8gün-6 ay (en sık 3-8 haftalar) arasında bulgu verir. İKK en çok bu dönemde görülür. İkinci aydan sonra görülen ve 6. Aya kadar uzayan kanamalarda: Bilier atrezi, Hepatit, Hirshprung hastalığı, Kr. İshal ve antibiyotik kullanımı düşünülmelidir.soruda sizden istenen cecçvao K vit eksikliği , K vit eksikliğinin nedeni değil.   Soruda  ​ Kolestatik karaciğer hastalığı, malabsorbsiyon, malnütrisyon ve bilier atrezilerde sekonder olarak K vitamini eksikliği görülür.
yanlışmı

29.09.2016 23:22
lenfatik akımın artışına neden olan sorunun nedenleri genel olarak ödem oluşumunu arttıran nedenlerdi ve bu nedenler arasında interstisyal onkotik basıncı genelde ihmal edilir, formulde o olarak kabul edilir ve hatta önceki tus sorularında da bu değer ihmal edildiği için bu tarz sorularda direk etki etmediğini kabul edildiği örneklerini hatırlıyorum. sorunun hatalı olma ihtimali var mı? ilginiz için şimdiden teşekkür edrim

Editörün yorumu :
Soru doğru. Ödem yapmasa da akimi arttirir. Sevgiler. Dr. Özkan yükselmiş
sehat yıldırak

30.09.2016 13:39
sizce anatomi kaynaklarınız bu sınavda yeterli oldu mu?

Editörün yorumu :
Uç iki soruyu ayrı tutarsak, yeterlidir.
serhat yıldırak

30.09.2016 13:40
sizce bu sınavda fizyoloji kaynağınız yeterli oldu mu?

Editörün yorumu :
2 adet özensiz soru var. Bunların dışında Referans veremedigimiz soru yok. Umarım sizler için yararlı olmuştur.
Kerem genç

30.09.2016 16:05
Hatalı veya şaibeli olduğu düşünülen sorularla ilgili tusdata hocalarından bi açıklama,bilgilendirme bekliyoruz

Editörün yorumu :
Yolda emin olun. Her zamanki gibi meslektaslarimizin yanindayiz
Çağdaş Duru

30.09.2016 16:18
Önlenebilir ölüm nedenleri sorusunun doğru cevabı sigara değil midir?

Editörün yorumu :
Merhaba en sık sebep hipertansiyondur. fakat en önemli neden sorgulanarak hatalı bir soru kalıbı oluşturulmuştur. En önemli diye sorulduğunda cevap hipertansiyon da olabilir sigara da olabilir. Hatalı bir sorudur.
efee

30.09.2016 21:18
hocam mikrovillus yapısındaki aktin filamanlarını birbirine bağlayan protein sorusunda şıklarda fimbrin ve spektrin var hatalı olma ihtimali var mı?

Editörün yorumu :
Fimbrin ve villin bu gorevi görür. Spektrin mikrovillusda degil daha bazalde hücre zarınin altinda bulunur. Spektrin hücre zarina destek olur. Hata yok ancak önce villin sorulsa daha şık olurdu. Dr. Özkan yükselmiş.. tüm fizyo-histo grubu adına başarılar dilerim
Elif köse Güner

01.10.2016 00:56
Sınavdan önce hıc kadın Doğum çalışmamıştım hatta ders notlarım bile boştu derslere gırmemıştim ve son denemede 64 gıbı bır puan almama rağmen kadın Doğum netım 0.5 idi kampta Özhan hocadan ders dınledım anlattıklarını tekrar ettım ve sınavda kadın Doğum sorularının hepsını doğru yanıtladım. Gönülden Teşekkürler  Özhan hocam.  Dediğiniz gıbı kadın Doğum tus kazandırmıyor ama ıstedıgımı yerı kazandırıyor umarım istediğim yer olur. Tekrar cok ama cok teşekkürler Özhan hocam

Editörün yorumu :
Sevgili Elif, Senin adına çok sevindik. Sınav sonucundan da haberdar olmak isteriz, hayırlı olsun...
Elif köse Güner

01.10.2016 01:01
Kampta İdris hocayı tekrar dınledım ve hem eglencelı derslerımız oldu o yoğun streslı donemde Hemde gerçekten konulara hakım olduk. Gereksız bilgi kalabalığına gırmeden  konunun özünü verdiniz  Teşekkürler İdris hocam 

Editörün yorumu :
Güzel yorumlarınız için teşekkürler. . İnşallah mutlu olacağınız uzmanlık bölümünü kazanmanız dileğiyle. .
Mehmet yüksek

01.10.2016 08:14
Doymamış yağ asidi sentezinde hangi koenzim rol almaz sorusunda asetil koa karboksilazın koenzimi olan biotin ve yağ asit sentaz emzim kompleksinin koenzimleri olan tiamin,riboflavin,niasin ve pantotenik asit olmak üzere sıklarda bulunan tüm enzimler rol almıyor mu?

Editörün yorumu :
Mehmet kardeşim merhaba; Yağ asit sentaz enzim kompleksinde tiyamin, riboflavin ve pantotenik asit bilgisi olduğu yanlış bir bilgi olup, ders notumuzda geçmez. Yağ asit sentaz enzim sisteminde açil taşıcı protein bölgesinde pantotenik asit yer alır. NADPH kullanırken niasin gerekir. Asetil KoA karboksilaz biyotine bağımlıdır. Yağ asit desaturase enzimleri çifte bağ yerleştirirken görev alan enzimlerden biri sitokrom b5 redüktaz olup FAD formunda riboflavin kullanır. Sonuç olarak tiyamine ihtiyaç yoktur. Saygılar... Dr. Ercan Öztürk
Zafer

01.10.2016 09:18
Hocam anatomide fossa cranii anteriordan bakinca en ustte kalan kas sorusu yanlis degil mi? superior oblik kas olmali atlastan bakinca cevap bu sekilde cikiyor.

Editörün yorumu :
Sevgili kardeşim orbita üst çatısını kırdığınızda karşınıza ilk olarak oftalmik sinirin frontal dalı çıkar. Diseksiyona devam ettiğinizde ilk gördüğünüz kas M.levator palpabrea superioris'tir.
Serhat yıldırak

01.10.2016 11:18
İtirazda bulunmuş olduğunuz 'eritrosit membran proteini' sorusunun özensiz hazırlandığını fakat yanlış olmadığını düşünüyorum. Neden özensiz?:'gilikoforin insan eritrositlerinde bulunan bir major integral membran proteinidir ' .Yani ucu açık bir cümle,başka majör membran proteinlerinin de olduğunu düşündüren bir cümle.  Neden yanlış değil? :Çünkü Harper da Band 3 için eritrosit membran proteini olduğu yazıyor ama major olduğu yazmıyor.Dolaysi ile bu Band 3 u doğru sık olmaktan uzaklaştırıyor.Bi de biyokimya için diğer derslerin texbooklarını referans göstermek doğru değil 

Editörün yorumu :
Değerli meslektaşım, biyokimya soruları sadece Harperdan gelmiyor. Harper soruların ancak 15-16 tanesine cevap verir. Kaldı ki Lippincott veya diğer bir kitaba baksanız ondan da 15-16 referans verebilirsiniz. TUS'ta biyokimya soruları Harper, Tietz, Lippincott, Lehninger, Henry vb kaynaklardan. gelmektedir. Bizim amacımız laf olsun diye soru iptal ettirmek değil. Özensiz veya yanlış sorulmuş bir soru varsa haksızlığın önüne geçmektir. Saygılar...
mustafa küçükyangöz

01.10.2016 11:57
İyi günler hocam serratia cevapli soruda kırmızı pigment diyor fakat laktoz diyor serratia   laktoz -degil mi

Editörün yorumu :
Soru dogrudur, Serratia laktoz negatif bakteridır ;fakat bazı kökenleri geç olarak laktozu fermente edebilir.Olguda bu kısım ne yazık ki biraz özentisiz cümle ile kurgulanmış. Soruda olgunun tamamına bakınca ve sizin de belirttiğiniz gibi kırmızı pigment bizi serratiaya götürmektedir..
busontus

01.10.2016 12:35
Tercihimi tusdata dan yana kullandım sonuçta güzel oldu..hayalini kurduğum plastik cerrahiye yerleşiyorum ..teşekkürler tusdata teşekkürler hocalarım 🙂
Mehmet Ali Koyuncu

01.10.2016 13:02
Anatomideki ekstraoküler kaslardan hangisi en üstte yer alır sorusu hakkında sizin görüşünüzü alabilir miyim fonsa cranii anteriordan girildiğinde levator palpebraya ulaşılabilir mi bu kas orbitanın önünde yer almıyor mu

Editörün yorumu :
En yüzeyeldeki yapı M.levator palpabrea superioris'tir. bu kas kaldırıldıktan sonra diğer ekstraoküler kaslara ulaşılır.
Cem

01.10.2016 13:35
Hocam konstipasyon sorusu nelson a gore hatali sayfa numaralari nelson 20. Baski da 1765 ve 2462 konstipasyon tablosunda ve noroblastom alt basliginda net bir sekilde yaziyor

Editörün yorumu :
Nöroblastomun en önemli özelliklerinden birisi VİP salınımına bağlı ishale de neden olmasıdır. Daha önce Nöroblastom-ishal ilişkisine vurgu yapan 3 ayrı TUS sorusu sorulmuş. Evet tüm tümörler basıya bağlı kabızlığa da neden olabilir ama bu nöroblastomun bir komplikasyonudur ve çok nadirdir. Nelson sayfa 1765'deki kabızlık nedenleri içinde nöroblastom geçmiyor. Tümör diyor. Benzer şekilde botulizm, ishal de yapabilir (özellikle erişkinlerde) ama en önemli başlangıç ve temel bulgularından birisi özellikle çocuk ve süt çocuklarında, kabızlıktır. Bu sorunun iptal edilme ihtimali yok. Ayrıca notlarımızda da Nöroblastomun VİP'e bağlı ishal yaptığı net bir şekilde anlatılıyor ve derslerde buna vurgu yapılıyor. Nelson sayfa 2462'de lokalize nöroblastomda kitle etkisine bağlı olarak barsak obstruksiyonu ve spinal kord basısı yapabileceği yazıyor. Evet ama bu nöroblastomun etkisi değil, oluşturduğu kitlenin etkisidir. Ancak sayfa 2461'deki 498.1 tabloya bakarsanız, Nöroblastomun VİP salınımına bağlı inatçı ishale neden olabildiği (Kerner-Morrison Sendromu) olduğu yazmaktadır.
gursel sen

01.10.2016 14:02
iyi gunler hocam, orbitada en üstte yer alan yapı levator palpebrae olduğu kesin olmakla birlikte ünide anlatılan bu kasın ekstra -okuler sayılıp sayılmadığı konusunda fikir birliği olmadığıydı. soru bu açıdan şaibeli duruma düşmüyor mu

Editörün yorumu :
Her ne kadar ekstraoküler kaslar olarak 4 rektus, iki oblik 6 kası saysak da, bazı kaynaklarda ekstraoküler kaslar m.levator palpabrea superioris de dahil edilerek toplam 7 olarak söylenir. Soru kökünde biraz ifade problemi olduğu doğrudur ancak seçeneklere konsantre olunduğunda en yüzeyeldeki yapı m.levator palpabrea superioris'tit.
Hüseyin TURGUT

01.10.2016 14:21
Hocam jukstaglomeruler aparat distal tübülde degil mi. Ilgili soru neden itiraz edilecek sayfada yok Distal tübülde makula densa adı verilen hücreler ile glomerülün afferent ve efferent arteriyollerin jukstaglo­merüler hücreleri (renin üretirler) ve mezangial hücrelerle (Lacis hücreleri) birlikte özel bir for­masyon oluştururlar. Buna jukstaglomerüler aparat adıverilir. Bu aparat hipovolemide renin-anjiyotensin sistem­ini başlatarak yeni koşullara uyumu sağlamaya çalışır.

Editörün yorumu :
Huseyin bey ne yazik ki siz makula densa ile jga yi karıştiriyorsunuz. Soru doğru. Kolay gelsin. Dr. Özkan yükselmiş
Ahmet ULKER

01.10.2016 15:28
Değerli tusdata ailesi jukstaglomeruler aparat sorununun cevabı afferent arteriol diye açıklandı ancak jukstaglomeruler hücreler afferent arteriol da jukstaglomeruler apart ise afferent arteriol,efferent arteriol,distal tübul,makula densa ve jukstaglomeruler hücreler topluluğunu verilen isim degil mı ? Soru bu haliyle yanlış olması gerekmez mı ? Jukstaglomeruler hücre dese soru dogru da orda apartdan bahsediyor..

Editörün yorumu :
Ahmet bey soru doğru. Jga hücreleri afferent arteriolde bulunur. Soruyu dikkatli okursaniz "jukstaglomeruler aygıtın içinde bulunan jukstaglomeruler hücreler" ifadesi mevcut. Derslerde de detayli vurgulanan ve kitabimiz da açıkça ifade edilen bir bilgi. Tek sorun makula densa hucreleri ile karıştırmamak... Dr. Özkan yükselmiş
ahmet

01.10.2016 15:33
patolojideki meme kanseri sorusunda son robbinste major minor diye ayırmamış ve histolojik tipte tm boyutu gibi aynı başlık altında . itiraz edilirse bi sonuç çıkar mı acaba başka kaynaklarda nasıl

Editörün yorumu :
Merhaba, Soruda hata yok. Eski Robbins'te böyle bir ayırım var, yenisinde yok haklısınız. Ancak prognoz ile direkt korele olan evredir. TNM ve meme kanseri için inflamatuvar tip, evrelemede kullanılan parametrelerdir. Bu arada inflamatuvar tipin bir meme kanser histolojik tipi OLMADIĞINI unutmayalım. Başarılar.
ahmet

01.10.2016 15:35
stent sorusunda bence anlam kargaşası var. kısa segmentli darlıklar demiş. sanki birden çok darlık varmış gibi. birden çok darlık varsa stent mantıklı mı. bir çok arkadaş böyle algılamış soruyu.

Editörün yorumu :
merhabalar, öncelikle sınav adına  işallah herşey gönlünüze göre olur. o soruda ki diğer bir şık olan yaygın plak kalsifikasyonu da aslında ciddi plak kalsifikasyonu olarak yazılsa daha güzel olurdu. düşüncemiz şu soruda bir yanlışlık yok ancak yabancı bir kaynak üzerinden hazırlanırken çeviride daha özenli olunabilirmiş.
umut kukul

01.10.2016 16:44
oral ca sorusuna itiraz dusunuluyor mu hem ebv hem de hpv yapmiyor mu ?

Editörün yorumu :
Merhaba, orada kavrama dikkat edilmelidir. Oral kavite sorgulanmaktadır. HPV oral kavite kanserleri etiyolojisinde yer almaktadır. EBV ise nazofarenks kanseri etiyolojisinde yer almaktadır
Bayram Ökmen

01.10.2016 21:19
Hocam anatomi sorusunun cevabı m.obliqus superior olması gerekmiyor mu? Soru da ekstra okuler kas olarak belirmiş..M.levator palpabrea superior kadı ekstra okuler kas degil ki..Bu soruya itiraz edilecek mı acaba 

Editörün yorumu :
M.levator palpabrea superioris de ekstraoküler kas olarak kabul edilir. Seçenekler incelendiğinde hafif ifade karışıklığı olsa da m.levator palpabrea superioris'e rahatlıkla gitmek gerekirdi.
Hakan Ilgaz

01.10.2016 21:22
Hocam nelson da nöroblastomun bası ya bağlı olarak kabizlik yapabildiği yazıyor.Bu soru sizce bu haliyle yanlış mı..Itiraz edilmeye ya da iptal edilme durumu var mı..

Editörün yorumu :
Arkadaşlar, Nöroblastomun en önemli özelliklerinden birisi VİP salınımına bağlı ishale de neden olmasıdır. Daha önce Nöroblastom-ishal ilişkisine vurgu yapan 3 ayrı TUS sorusu sorulmuş. Evet tüm tümörler basıya bağlı kabızlığa da neden olabilir ama bu nöroblastomun bir komplikasyonudur ve çok nadirdir. Benzer şekilde botulizm, ishal de yapabilir (özellikle erişkinlerde) ama en önemli başlangıç ve temel bulgularından birisi özellikle çocuk ve süt çocuklarında, kabızlıktır. Bu sorunun iptal edilme ihtimali yok. Ayrıca notlarımızda da Nöroblastomun VİP'e bağlı ishal yaptığı net bir şekilde anlatılıyor ve derslerde buna vurgu yapılıyor.
erkan

01.10.2016 23:00
çölyak sorusu sıkıntılı değil mi? laktoz intoleransı çok sık eşlik ediyor diye süt verilmez deniyor ama 0 eşlik ediyor mu? ben sütü görünce direk atladım ama laktoz intoleransının eşlik etmesini hatırlasaydım da kesin eşlik eder deyip mısır yapamazdım.net bilgi var mı bu konuda?

Editörün yorumu :
Evet. soru hatalı bir soru değil, net bilgi sorusudur.
Leyla

01.10.2016 23:12
Hocam çölyak sorusu çift cevaplı degil mı? Sorunun cevabı süt ve Mısır olmasi gerekmiyor mu? Iptal edilir mı sizce..

Editörün yorumu :
Merhabalar. Soruda bir sıkıntı yok. Mısır net ve doğru yanıt. Sütte gluten yoktur ancak soru "hangisinde gluten yoktur"diye değil "Gluten enteropatisinde aşağıdakilerin hangisinden kaçınılması gerekmez?" ifadesi ile kurgulanmış . Başlangıçta eşlik eden laktoz intoleransı nedeniyle süt ürünlerinden de kaçınılan bir diyet verilir hastalara. başarılar
Zafer

02.10.2016 05:15
Hocam anatomide fossa cranii anteriordan bakinca ustte duran kasi soruyor cevap obliqus superior olmali degil mi. Dikkat edilirse cranii anteriordan bakinca diyor soruda

Editörün yorumu :
Fossa cranii anterior'da orbita'ya üstten yaklaşımda ilk karşımıza çıkan kas m.levator palpebrae superioris'tir. Levator kaldırıldıktan sonra m.obliquus superior görülür. Levatorun yüzeyelinde birtakım oftalmik sinirin frontal dalı gibi başka yapılar vardır, ancak kastedilen ve istenen en yüzeyeldeki kastır.
umut demirbey

02.10.2016 10:59
2 elektron 1 proton transferi sorusunda karşısındakini indirgeyen vitamin c de doğru olmuyor mu? etzdeki nadh elektron transferi yapıyor ama nadhın yapısındaki vitb3 mü sağlıyor bu transferi?

Editörün yorumu :
Değerli meslektaşım; sorduğunuz soru ile ilgili ders notumuzdaki referans şöyle; NADH ve FADH2 üzerindeki elektron çiftleri, protonlarıyla beraber kompleks I ve kompleks II’den koenzim Q‛ya aktarılır. Elektronları çift olarak alan koenzim Q, elektronları tek tek taşıyan sitokromlara aktarır. Tüm TUS'taki referansımız da şöyle; NADH (nikotinamid adenin dinükleotid) ve NADPH (nikotinamid adenin dinükleotid fosfat) oksidasyon-redüksiyon tepkimelerinde görev alır, niasinin aktif formlarıdır. Nikotinamid halkası, adenin, riboz ve fosfatlardan oluşur. Hidrid iyonu (iki elektron, bir proton içeren hidrojen iyonu) taşır. Umarım faydası olmuştur. Başarılar dilerim, saygılar... Dr. Ercan Öztürk
Bilal

02.10.2016 13:57
Pediatriden  kuduz aşısı sorusuyla ilgili sıkınti yok mu hocam? Notumuzda ilk 24 saat aşı immunglobulin yazıyor... Çocuk 2.gun geliyor sadece aşı verilmesi gerekmez mi?

Editörün yorumu :
Bir sıkıntı olduğunu düşünmüyoruz. Elbette aşı ve immunglobulin mumkun olduğu kadar erken yapılmalıdır.
Bilal

02.10.2016 13:59
pediatride kuduz aşısı sorusuyla ilgili sıkınti yok mu hocam? Notumuzda ilk 24 saat aşı immunglobulin yazıyor... Çocuk 2.gun geliyor sadece aşı verilmesi gerekmez mi?... Ve noroblastom kabizlik yapmaz mı? 

Editörün yorumu :
Kuduz aşısı ile illgili bir sıkıntı olduğunu düşünmüyoruz. Elbette aşı ve immunglobulin mumkun olduğu kadar erken yapılmalıdır. Nöroblastom sorusuna gelince. Açıkçası işaretlenmesi gereken secenek olarak nöroblastom dışında bir şık bulunsaydı daha net bir soru olurdu. Ancak soruda vurguladığınız gibi bir özensizlik seçilse de diğer seçeneklerle birlikte değerlendirildiğinde iptal edilme olasılığının düşük olduğunu düşünmekteyiz. Zaten nöroblastom ishal ile birlikte anılan ve defalarca bu yönüyle sorulmuş olan bir malignite olup derslerimizde ve notlarımızda da bu haliyle vurgulanmıştır. Başarılar dileriz
Ahmet .

02.10.2016 16:32
Hocam kolay gelsin öncelikle oral kanser etyolojisini soran soruda çift cevap yokmu hem HPV hemde EBV virüs etyolojide rol oynamiyormu?

Editörün yorumu :
Merhaba, orada kavrama dikkat edilmelidir. Oral kavite sorgulanmaktadır. HPV oral kavite kanserleri etiyolojisinde yer almaktadır. EBV ise nazofarenks kanseri etiyolojisinde yer almaktadır
Ahmet

02.10.2016 16:45
Hocam kolay gelsin fizyolojideli intraplevral basinç sorusunda bir hata yokmu ?

Editörün yorumu :
Ahmet bey soru bizim açimizdan hatali gorunmemektedir. Guyton ve baron da inspiryum başinda (yani expiryum sonunda) intraplevral basincin -5 cm su olduğu acikca belirtilmiştir. Notlarimizda da bu yònde bilgi mevcut ve bu şekilde vurguluyoruz. Sadece ganong da 'yaklaşık -2.5 mm Hg' ifadesi mevcuttur. Civa veya su ile ölçulen basınç degerlerinin birbirbine dönüşümü için yeni deney ortami hazirlanmalidir. Ayrica ganong tablosunun -3mm ten başlayan bir çizimseli mevcuttur. Bu da değer 5 cm su basincina yakindir.
Dr. Faruk DEMİR

02.10.2016 18:44
​Sorunun amacı; yenidoğanın erken, klasik ve geç hemorajik hastalığı bilgisini ölçmektir.  Özellikle de intrakraniyal kanama tablosunun en çok “Geç hemorajik hastalık”da görüldüğünü vurgulamaktır. Orta zorlukta bir sorudur. Geç hemorajik hastalık: 8gün-6 ay (en sık 3-8 haftalar) arasında bulgu verir. İKK en çok bu dönemde görülür. İkinci aydan sonra görülen ve 6. Aya kadar uzayan kanamalarda: Bilier atrezi, Hepatit, Hirshprung hastalığı, Kr. İshal ve antibiyotik kullanımı düşünülmelidir. ​ Kolestatik karaciğer hastalığı, malabsorbsiyon, malnütrisyon ve bilier atrezilerde sekonder olarak K vitamini eksikliği görülür.
Sedef

02.10.2016 22:28
Hocam wilson da biriken madde ne ile boyanır sorusunda şıklarda rodanin yerine rodamin yazıyordu fakat soruları acikladiklarinda şokta sanki rodanin yazmışlar gibi açıkladılar. Bu soruya sizce itiraz edilemez mi?

Editörün yorumu :
Rodamin ve rhodamin ayrı boyalardır ve ikiside bakırı boyar. Yanlışlık yok, başarılar
Merd

03.10.2016 10:52
İtirazların kabul edilmemesi halinde tusdata dava açmayı planlıyor mu? "Anlam karışıklığı, özensiz hazırlanma" nedeniyle itiraz edilebilecek 7-8 soru varken neden bu 4 soru seçildi? Hipertansiyon ve glikoforin sorularının iptal edilme ihtimali nedir? Teşekkürler.

Editörün yorumu :
Gereken her ihtimal düşünülüyor emin olabilirsiniz
mehmet dinarlı

03.10.2016 15:23
Rhodanin sorusu hatalı değilmi hocam? Rhodamine olmayacak mı?

Editörün yorumu :
Rhodamine ve rhodanine ayrı boyalardır. İkiside bakırı boyar. Yanlışlık yok.
Ahmet

03.10.2016 19:03
Hocam patolojideki oral kanser etyolojisi sorusu çift cevapli degilmi? Hem EBV hem HPV dogru iptal olmasi gerekmezmi?

Editörün yorumu :
Oral kavitede EBV özellikle immüssupresif olgularda hairy cell lökoplakiye neden olur. Bu lökoplaki tipinin diğer lökoplakilerden farkı premalign olmamasıdır. Soru net ve tek cevaplı, başarılar.
alperen

04.10.2016 15:47
Hocam fizyolojideki hangisi lenf dolaşımını arttıran sebeplerdendir sorusunda sıralanan faktörler interstisyel sıvıyı arttıran faktorler. Artmış interstisyel sıvı onkotik basıncı lenf dolaşımını azaltmaz mı yani cevap 1-2-4 değil mi ?

Editörün yorumu :
Alperen bey starling kuvvetlerini iyi bildiğinizi düşünüyorum STARLING KUVVETLERİ • Kapiller Hidrostatik Basınç: Sıvının kapillerden dışarı çıkışını sağlar. • İnterstisyel Sıvı Hidrostatik Basıncı: Sıvının kapillere girişini sağlar. • Plazma Osmotik Basıncı: Sıvıyı kapillere çeker. • İnterstisyel Sıvı Osmotik Basıncı: Sıvının kapillerden dışarı çıkışını sağlar. sizin karıştırdığınız nokta intersitsyel sıvı kolloid basıncı artarsa kapillerden sıvı çıkışı olduğu gibi lenf damarlarında da sıvı çıkışı olabileceği olasılığı sanırım... Teorik olarak düşünülürse mantıklı olabilir ancak böyle bir bilgi temel textbooklarda bulunmamaktadır. İntersitsyel aralıkta kolloid basınç artarsa kapillerden sıvı çıkışı olacak ve bu sıvılar lenf dolaşımına gececektir. Bu şekilde ödem mekanizması gibi algılanabilir. Soru doğrudur ve kaynaklarda da bu şekilde geçmektedir. Sorgulamaya her zaman devam edin...Başarılı olmanızı dilerim. Dr. Özkan Yükselmiş
ömer

09.10.2016 12:32
hocam yağ asidi sentezi ve elongasyonmunda riboflavin nerede kullanılıyor?

Editörün yorumu :
Değerli meslektaşım. Yağ aitlerinin zincir uzaması ve çifte bağların eklenmesi düz endoplazmik retikulumda sağlanıyor. Orada da çifte bağlar oluşurken görev alan enzimlerden biri sitokrom b5 redüktaz olup bu reaksiyonda da FAD gerekiyor. Umarım faydası olmuştur. Saygılar Dr. Ercan Öztürk
murat

12.10.2016 09:12
hocam iyi günler. 2elektron 1 proton sorusu'nda hidroksilasyon dan bahsediyor gibi geldi sanki böyle bişey söylendi diye hatırladım. dolayısıyla c vitamini yaptım. yanlış mı hatırladım acaba?

Editörün yorumu :
Değerli meslektaşım bu soru biyokimya branşında çıkmıştı. Sorduğunuz soru ile ilgili biyokimya ders notumuzdaki referans şöyle; NADH ve FADH2 üzerindeki elektron çiftleri, protonlarıyla beraber kompleks I ve kompleks II’den koenzim Q‛ya aktarılır. Elektronları çift olarak alan koenzim Q, elektronları tek tek taşıyan sitokromlara aktarır. Tüm TUS'taki referansımız da şöyle; NADH (nikotinamid adenin dinükleotid) ve NADPH (nikotinamid adenin dinükleotid fosfat) oksidasyon-redüksiyon tepkimelerinde görev alır, niasinin aktif formlarıdır. Nikotinamid halkası, adenin, riboz ve fosfatlardan oluşur. Hidrid iyonu (iki elektron, bir proton içeren hidrojen iyonu) taşır. Umarım faydası olmuştur. Başarılar dilerim, saygılar... Dr. Ercan Öztürk
cansu

18.10.2016 13:30
iyi günler saygıdeğer hocalarım. dava süreci ile ilgili olarak nereden bilgi alabiliriz? en sağlam bilgiyi sizlerden alabiliyoruz. acaba bi açıklama yapılacak mı?

Editörün yorumu :
Emin olun bilgi alir almaz sizlerle paylaşacağız cansu hanim